maandag 23 juli 2012

Porto Pino


Aan de Haven numero 40 in Leiden zit een alleraardigst restaurantje: Porto Pino. Bij deze Italiaan bestel je geen pizza of pasta, maar krijg je, zonder een menukaart in te zien, de hele avond door gerechten voorgeschoteld die niet speciaal bedacht zijn om je buik te vullen.
Omdat een menukaart ontbreekt, is er alle tijd voor een goed gesprek. In deze eetgelegenheid geen overpeinzingen van wat zal ik nu weer eens nemen, en als ik dit nú neem, neem ik dat de volgende keer, maar daar heb ik nu juist trek in. Hier is het zitten en eten en krijg je gewoon de hele 'kaart'. Wat er dan op tafel komt, is alleen bedoeld om de tong te strelen. Want hier draait alles om de smaakpapillen. Om puur genieten. Van de lekkerste hapjes uit het zonnige zuiden. Alles even fris en vers bereid.







Wel even reserveren!

2 opmerkingen:

  1. Ik krijg er honger van. Maar goed om te weten, dat het zo lekker is.
    Groet Aafke van Duijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gijsbert van der Bent30 juli 2012 om 10:16

    Ik ben er ook een paar keer geweest. Lekker hoor. Alleen die hele kleine in hun geheel gefrituurde visjes (mini-heekjes?) gingen mij te ver. En waren ook gewoon niet lekker.

    BeantwoordenVerwijderen