donderdag 22 november 2012

Waterbesparende douchekop

Tot de kleine ergernissen in het leven behoren goede bedoelingen waar je niet op zit te wachten. Zo kreeg ik vandaag een monteur op bezoek die de doorgeroeste douchekop kwam vervangen. Ik kan dat natuurlijk ook zelf, maar als je in een huurhuis woont, laat je dat doen. De monteur stelde voor om alles maar meteen te vernieuwen. Hij had een moderne set bij zich, met glijstang en moderne kranen. Na een minuut of tien zat alles aan de wand en volgde de demonstratie. 'Kijk, en wat nou zo mooi is, er zit een waterbesparende douchekop op.' Ik zag het pisstraaltje dat uit de kop kwam en zei: 'O ja, mooi.' Zodra hij de deur uit was, zou ik in actie komen. Ik doe dat ook altijd in vakantieverblijven, waar ze in staat zijn het straaltje zo af te knijpen dat je je begint af te vragen of je de kraan wel hebt opengedraaid als je onder de douche staat. Kostbare vakantietijd gaat ermee verloren. Het eerste dat ik dan doe, is een scherp voorwerp zoeken om het dingetje (een rubbertje of plastic gevalletje, hoe moet je het noemen) dat tussen douchekopgreep en slang zit, eruit te wippen. Een kwestie van losdraaien en dan zie je het zitten. Als je van plan bent nog eens terug te komen op je vakantieadres, doe je het dingetje voor vertrek weer netjes terug. En verder gewoon kort douchen, met heel veel water, dan word je lekker schoon. Dat is mijn advies.

Het dingetje, sterk vergroot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten