dinsdag 4 februari 2020

Rechts

De pijl wordt er vóór de operatie op gezet. Dat is protocol. 14 januari 2020.

Bij mij is altijd alles rechts. Ik ben doof aan m'n rechteroor. Rechts maakte ik ooit een smak op m'n knie, door een verloskundige die zonder te kijken achteruitgereden kwam,* rechts had ik vroeger altijd bloedneuzen en had ik minder lang geleden een zere bal, rechts brak ik ooit m'n arm, door van een hekje te vallen op de lagere school, bij slagbal, waardoor m'n moeder al m'n huiswerkopdrachten moest schrijven. Want ik schrijf ook rechts. En nu breek ik m'n enkel aan die kant.

* ... uit een straat waar ze niet in mocht. Met veel tegenzin stapte ze uit, maar vroeg niet even hoe het met me ging, want ze had zo'n haast, en ook toen ik haar later nog meldde dat er op de foto te zien was dat er een brokje bot uit mijn knieschijf was, toonde ze geen enkele compassie. Zo, dan ben ik maar even kwijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten