vrijdag 15 februari 2019

Echte souvenirs 1 – de golfballetjes van het Fife Coastal Path


Dit zijn de golfballetjes gevonden op de stranden langs het Fife Coastal Path. Fife, of Kingdom of Fife, zo heet het graafschap boven de Firth of Forth, de zeearm – noem je zo'n inham in het land zo? – waaraan ook Edinburgh ligt, maar dat is dan ten zuiden ervan.

Ja, het is oppassen als je daar loopt, ze vliegen je er echt om de oren, van al die golfbanen aan zee. De balletjes komen uit twee jaren: uit 2004, toen ik er in mijn eentje liep, en 2006, met m'n nieuwe liefde. Welke balletjes uit welk jaar komen, weet ik niet meer.

Er staat van alles op. De bedrijven met hun reclame, wat de balletjes misschien wat goedkoper maakt, en ook een soort van technische aanduiding: PRO V1 – 392. Het laatste getal moet welhaast de afmeting zijn, in tienden van millimeters. Golfer nummer 2 moet gedacht hebben, ik zal nog even duidelijk aangeven wat mijn balletje is door er met stift een cirkel omheen te trekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten